Přes vinohrady k Pavlovským vrchům

TRASA
Hustopeče – Popice – Strachotín – Pasohlávky – Brod nad Dyjí – Novosedly – Nový Přerov – Mikulov – Klentnice – Perná – Horní Věstonice – Dolní Věstonice – Strachotín – Šakvice – Hustopeče

76 km

ÚVOD
Tato delší trasa je určena zdatnějším cyklistům a na každém kroku se můžeme kochat jihomoravskými vinohrady. Zavede nás také k jedinému ostrovnímu kostelu u nás, na mikulovské náměstí a k Pavlovským vrchům. Lákadel je však na této trase mnohem více.

POPIS TRASY
Výchozím bodem jsou Hustopeče, z který se vydáme k vyhlídkovému místu Žebrák po trase Moravská vinná směrem na Starovice. Za vysílačem odbočíme doleva na obec Popice, která vede podél vinohradů až do samotné obce (stále Moravská vinná). Cesta je dost prudká a nerovná, ale slibuje nádherný výhled na Pálavu, nádrž Nové Mlýny a vinohrady. Na ulici Hlavní v Popicích odbočíme doleva a poté první odbočkou doprava na ulici Nádražní (trasa P06). Trasa vede souběžně se Svatojakubskou cestou až k letišti Strachotín, ke kterému odbočíme doprava, projedeme ho a za ním odbočíme doleva po cestě SR1 a sjedeme do obce Strachotín. Na hlavní cestě odbočíme doprava na ulici Pouzdřanská (5043) a poté doleva na ulici Sklepní, která se pyšní nádhernými výhledy na vodní nádrž a Pálavu (trasa 5174). Asi po 3 km odbočkou doleva najedeme na hráz podél řeky Svratky, kterou následně přejedeme po mostě odbočkou doleva. Stále se držíme trasy 5174, která nás doveze k řece Jihlavě, kterou také přejedeme a odbočíme prudce doleva na hráz a přiblížíme se kostelu sv. Linharta v zaniklé vsi Mušov, který je jediným ostrovním kostelem u nás a zároveň také nejstarším románským kostelem na Moravě. Po této trase dojedeme až k Aqualandu Moravia, kde je nutné sesednout z kola a přejít frekventovanou cestu. Hned ale můžete nasednout zpět do sedla a užívat si nově vybudované stezky, která vede až do Pasohlávek (5174, EV9, Greenway K-M-W). Těsně před obcí odbočíme doleva a poté doprava přes menší lávku. Následná trasa (5174, EV9, Greenway K-M-W) vede podél horní nádrže Nové Mlýny až do obce Brod nad Dyjí. Touto obcí projedeme a u rybníku odbočíme vlevo na trasu 5, EV9, Mikulovská, která nás provede krásnou cestou mezi vinohrady až do obce Novosedly. Zde odbočíme vlevo a vydáme se do Nového Přerova (stále trasa 5, EV9, Mikulovská). Za kostelem odbočíme vlevo a cyklostezka 5044, Mikulovská, Stará hora nás doveze až do Mikulova. Jen si dejte pozor, přes náměstí v Mikulově je nutné z kola sesednout a kolo vést vedle sebe. Po trase číslo 5044, Moravská vinná vyšlápneme do obce Klentnice a odtud po stejné trase sjedeme do Perné (trasa Moravská vinná) a také dál přes Horní i Dolní Věstonice, které nám nabídnou krásné výhledy na okolí. Z Dolních Věstonic, přejedeme přes most (5043, 5174, Mikulovská, Moravská vinná) do Strachotína. Do Šakvic se dostanete polní cestou SA2, přes ulici Nová. A z obce Šakvice vede do Hustopečí trasa č. 5066, Velkopavlovická (přes ulici Isidor).

TIPY:
Z Mikulova vede do Nového Přerova jedenáctikilometrová trasa (Mikulovská), která je naprosto skvělá na kolečkové brusle.

Cestu si můžete trochu prodloužit přes sousední Rakousko. Kousek pod Novým Přerovem vede skvělá cesta do Mikulova, při kterém se vám naskytne úžasný pohled na Pavlovské vrchy (trasa 8, Grenzlandradweg).

Odkaz na mapu cyklovýletu najdete zde.