Stezky Modrých hor

TRASA
Hustopeče – Němčičky – Bořetice – Kobylí
(Stezka nad vinohrady) – Vrbice –  Bořetice – Velké Pavlovice – Starovičky – Hustopeče

35 km

ÚVOD
Pětatřicet kilometrů krásami vinařského mikroregionu Modré Hory pro zdatnější cyklisty. Po cestě narazíte na rozhledny, vyhlídky a krásné vinné sklepy. Tento výlet s výšlapy rozhodně stojí za to!

POPIS TRASY
Z náměstí se vydáme po ulici Smetanova a Herbenova (trasa André, Moravská vinná) k Herbenově farmě. U hlavní cesty odbočíme doleva a pojedeme po silnici až ke křížku, kde odbočíme doprava. Čeká nás výšlap do kopce a poté sjezd k cestě vedoucí k Němčičkám (trasa Moravská vinná). Na odbočce se dáme vlevo do kopce po silnici, až dorazíme ke křížku, u kterého odbočíme vpravo. Sjedeme do obce Němčičky, kde navážeme na trasu André, která nás dovede až ke Kraví Hoře v Bořeticích. Z Bořetic pokračujeme po trase André, Modrohorská a LVA Slavkovské bojiště do obce Kobylí, kterou projedeme po cyklistické trase Moravská vinná a Velkopavlovická. Čeká nás výšlap k neobvyklé rozhledně spirálové konstrukce „Stezka nad vinohrady“, která nám nabídne opravdu nádherný výhled na široké okolí. Odtud pokračujeme po polní cestě (zelená turistická) do obce Vrbice, zde se nesmíme zapomenout zastavit u vinných sklepů Pod strážním kopcem. Tyto sklepy jsou typické svými kamennými průčelími s pseudogotickými oblouky nade dveřmi. Jsou kopané v pískovcové hornině, která tvoří kopec Stráž, a to dokonce v sedmi výškových úrovních. Jejich návštěva rozhodně stojí za to. Z Vrbice nás čeká odměna za nastoupané kilometry a sjedeme do Bořetic (trasa André, Modrohorská) a po stejné trase pokračujeme i do obce Velké Pavlovice. Zde můžete navštívit rozhlednu Slunečná, kterou minete. V Pavlovicích dorazíme po trase LVA – Slavkovské bojiště k železničnímu přejezdu, kde odbočíme vlevo a poté hned vpravo a trasa Modrohorská nás doveze k Hlavní ulici. Zde odbočíme doprava a poté u základní školy doleva na trasu André. Mineme kostel Nanebevzetí Panny Marie a ulici Zelnice s místními vinařskými sklepy. Trasa André nás dovede cestou mezi vinohrady do Staroviček a odtud zpět až do Hustopečí.

Odkaz na mapu cyklovýletu najdete zde.