Portál občana můžete vyzkoušet brzy i v našem městě

26. 5. 2022 · 2 minuty čtení · 1 fotografie · 1 video
Téma Z města

Projekt „Automatizace a inovace pro město Hustopeče“, o kterém jsme vás informovali v Hustopečských listech 9/2021, se dostal do další fáze. Radní na svém 99. zasedání vybrali dodavatele tzv. Portálu občana pro město Hustopeče. Díky tomuto portálu bude moci občan komunikovat s hustopečským městským úřadem za pomoci počítače nebo mobilního telefonu z pohodlí domova. Což je jeden z kroků k digitálnímu Česku.


Již nyní se můžete přihlásit do Portálu občana s celostátní působností a komunikovat například s Úřadem práce, Českou správou sociálního zabezpečení či požádat o výpisy z katastru či rejstříku trestů. V rámci pilotního projektu, na kterém se na Městském úřadě Hustopeče již několik měsíců pracuje, si budete moci ve svém Portálu vyřídit poplatky za odpady, poplatky za psa, zjistit, zda nemáte vůči městu nějaké závazky a pohledávky (zda náhodou nedlužíte nějaké peníze nebo naopak nemáte přeplatek), můžete si sjednat termín svatby, vítání občánků a dalších jubileí. Tyto záležitosti jsou s využitím moderních technologií navrženy na samoobslužný provoz, což je na poli samosprávy ojedinělé. Naše město se tak zařadí na špičku mezi městy v digitálních službách.

Již od září 2022 bude zahájen zkušební provoz a postupně budou přidávány další formuláře tak, aby byla komunikace s hustopečským úřadem co nejpříjemnější, nejjednodušší a nejintuitivnější. Uživatelé jistě ocení také to, že hustopečský Portál občana bude propojen s platební bránou tak, aby bylo poplatky či případné závazky rovnou zaplatit.

Co k takovému přihlášení budete potřebovat? Nejjednodušší variantou je přihlášení přes tzv. bankovní identitu. Máte internetové bankovnictví? V tom případě již svou bankovní identitu máte – jedná se totiž o vaše přihlašovací údaje do internetového bankovnictví (přihlašování pomocí bankovní identity mohou již nyní využívat klienti sedmi bank – Air Bank, České spořitelny, ČSOB, Fio banky, Komerční banky, Monety a Raiffeisen bank). Na stránkách www.bankid.cz si můžete bankovní identitu vyzkoušet ve zkušebním režimu. Kromě bankovní identity se můžete do Portálu přihlásit také přes datovou schránku, e-občanku či například MojeID.

Věříme, že občané najdou v hustopečském Portálu občana cestu, jak z domu jednoduše vyřídit vše potřebné. Hustopečští občané samozřejmě nepřijdou o možnost vyřídit veškerou agendu přímo u zaměstnanců městského úřadu Hustopeče.

-otah-             

Projekt AUTOMATIZACE A INOVACE PRO MĚSTO HUSTOPEČE, CZ.03.4.74/0.0/0.0/19_109/0016661 je spolufinancován Evropskou unii.

 

odebírejte přes RSS