Pracovníci TIC z celého kraje se sešli v Hustopečích

24. 4. 2024 · 2 minuty čtení · 1 fotografie · 1 video
Téma Z města
Pracovníci turistických informačních center z celého Jihomoravského kraje se sjeli v úterý 23. dubna do Hustopečí. Sdíleli své zkušenosti, úspěšné postupy a ověřené strategie. 


Důležitou součástí byly také informace o dotacích, kterými Jihomoravský kraj turistická centra pravidelně podporuje. „Od počátku existence Jihomoravského kraje existují i dotační programy pro infocentra, protože jsme si vědomi jejich důležitosti pro rozvoj jednotlivých regionů. S tím samozřejmě souvisí to, že je potřeba se scházet, propojovat se a říct si, na co by se program mohl zaměřit, co je aktuálně potřeba řešit a podobně,“ zdůrazňuje Ivana Lukášková, vedoucí oddělení cestovního ruchu KrÚ JMK.

S ohledy na zvyšující se nároky návštěvníků, způsob cestování a snahu nabídnout nové možnosti vyčlenil Jihomoravský kraj peníze i na rozvoj netradiční infrastruktury. „Od loňského roku máme program na výstavbu karavanových míst a letos zařadíme i program na rozvoj vodní infrastruktury,“ dodává Lukášková. 

A nechybělo ani představení novinek, mezi které patří například Moja karta. Rozjíždějící se projekt Centrály cestovního ruchu (dále CCR JmK), který zvýhodní výletování po jižní Moravě. Tuto digitální kartu můžou využít návštěvníci, pokud se ubytují aspoň na 2 noci u zapojených ubytovatelů. S MojaKartou získají levnější vstupné na desítky atraktivit všeho druhu, méně zaplatí ve vybraných restaurací nebo například na degustacích vín. A jak lze kartu získat? „Velice jednoduše na webu www.mojakarta.cz, kde si každý může vybrat ubytování u zapojených hostitelů. Po příjezdu k ubytovateli vám bude aktivován v telefonu QR kód, kterým následně můžete čerpat všechny slevy a bonusy,“ popisuje Monika Lidmerová, z CCR JmK. 

Odpolední program se nesl v uvolněném duchu, kdy spolu pracovníci turistických informačních center během prohlídky zajímavých míst v Hustopečích diskutovali a předávali si své zkušenosti. Jaká byla nejčastější témata? „Hodně diskutujeme o novinkách, se kterými jednotlivá centra přichází, sledujeme vývoj sociálních sítí, overtusrismus, což je problém, který Hustopeče řeší velice intenzivně v době kvetoucích mandloní, nebo naopak jak nalákat do měst turisty mimo hlavní sezonu,“ shrnula Martina Radkovičová z hustopečského TICka. -hrad- 

odebírejte přes RSS