Jak a kdy nejlépe na Městský úřad?

20. 4. 2020 · 2 minuty čtení · 8 fotografí · 1 video
Téma Z města

Najít si číslo na potřebný odbor, zavolat či poslat mail, domluvit si schůzku, přijít na čas s rouškou přes obličej, u vchodu si vydezinfikovat ruce a po vyřízení ihned opustit budovu. Městský úřad Hustopeče funguje pro veřejnost od 20. dubna tři dny v týdnu na dvě směny.


Česko se dočkalo prvního stupně uvolňování nouzových opatření a otevírací dobu pro veřejnost tak mohl rozšířit i Městský úřad Hustopeče, který doposud fungoval pouze dva dny v týdnu a výhradně jen po předchozí telefonické domluvě. „Úřední hodiny zůstaly vlastně stejné, pouze jsme oproti běžné otevírací době zrušili čtvrteční úřední den tak, abychom dodrželi nařízení vlády o počtu zaměstnanců na pracovišti,“ vysvětluje současný stav tajemník úřadu Pavel Michalica.

Čtvrtek a pátek si úředníci nechali na zpracovávání žádostí, které kvůli předchozím přísným opatřením nebylo možné ihned vyřídit. Co zůstalo beze změny je důraz na objednávání předem, aby nedošlo ke shlukování osob na chodbách. „Objednává se na konkrétní hodinu s časovou rezervou, takže na chodbách stojí vždy jeden člověk u každých dveří. Všichni chodí na ty své objednané hodiny a zatím to takto funguje,“ dodává Michalica. 

Pracovníci na všech odborech fungují na dvě směny, které se vzájemně nepotkávají. Zároveň ale žádný odbor není zcela uzavřen. „V provozu jsou všechny odbory, jediné omezení je v počtu pracovníků na každém z nich. Zaměstnanci se střídají vždy po týdnu, kdy jeden týden jsou na pracovišti a jeden týden pracují pomocí vzdálených přístupů z domu. To vše proto, abychom dokázali zajistit fungování úřadu pro případ, kdyby se u někoho potvrdila nákaza a my bychom jednu směnu museli dát do karantény,“ vysvětluje.

Chodby radnice i staré pošty byly vybaveny dávkovači dezinfekce a došlo i na značení dvoumetrových vzdáleností, aby se od sebe návštěvníci drželi co nejdál. Zaměstnanci pracují v ochranných pomůckách, na přepážkách se objevily plastové zábrany. Vedení radnice dělá vše proto, aby ochránilo své pracovníky a dokázalo zajistit provoz úřadu, kam si denně chodí vyřizovat své záležitosti desítky občanů. Pomoci může každý návštěvník. „Je to jednoduché, stačí si předem zavolat nebo napsat svůj požadavek mailem na konkrétní odbor a pracovník, který má ten týden právě směnu vám žádost vyřídí, případně si s vámi domluví schůzku. Zdůrazňuji, že ne všichni zaměstnanci jsou na pracovišti, proto bych poprosil o shovívavost a pokud se stane, že vám někdo telefon nezvedne na poprvé, zkuste zavolat jinému pracovníkovi na jiné číslo,“ prosí tajemník.

Bude-li potřeba, otevírací doba pro veřejnost se rozšíří. „Zatím to vypadá, že se to zvládá, tak uvidíme, jak se bude situace vyvíjet. Děkuji tímto všem občanům za disciplinovanost a trpělivost.“ -nov-, -slam-

odebírejte přes RSS