Pořadatelé pro jezdce připravili 200 kilometrů tratí, které závodníkům přinesla mnohá překvapení. O tom, že se v okolí Hustopečí letos opět bojovalo doslova až do posledního metru, svědčil mimo jiné i Březíkův výlet mimo trať na jedné z odboček závěrečného testu. „Myslím, že to bylo velice vydřené vítězství. Na poslední zkoušce jsme sice Honzu porazili, ale i tak jsme tam byli v poli a nechali tam pár vteřin. Šli jsme do toho co to šlo. Párkrát jsme měli namále, ale to jsou závody. Nepolevili jsme a tohle je odměna. Říkal jsem si jen, že by to mohlo být rozhodnuté už před poslední zkouškou. Na Šumavě i na Krumlově jsme jeli blbě, k to mu není co říci. Mrzí nás to, ale tak to je. Sezóna je ještě dlouhá, zbývají tři závody, tak uvidíme, jestli to dokážeme nějak zlomit. Chtěl bych poděkovat týmu, že při nás pořád stojí, hlavně za to, co předvedli po Šumavě. A samozřejmě všem partnerům, bez kterých by to nešlo,“ nechal se slyšet Březík.
Velké nervy kvůli narušenému dezénu pneumatik v závěru soutěže zažívala i celkově druhá posádka v cíli Jan Kopecký – Jiří Hovorka s další Fabií RS Rally2, kterou nakonec dělilo od prvního místa 6.4 sekundy. „Byl to krásný závod, za který bych chtěl pořadatelům poděkovat. Závodili jsme na dvou stech kilometrech nádherných zkoušek. Ty šotoliny jsou samozřejmě zajímavé, auta jedou smykem, takže i diváci jsou určitě spokojení. Po obědě jsme se snažili tlačit, první zkoušku jsme vyhráli, ale pak jsem zjistil, že mi chybí poměrně velký kus dezénu v levé zadní pneumatice. Měnili jsme kolo těsně 200 m před startem další zkoušky a do jejího cíle jsme dojeli na pomalém defektu, zase vzadu. Naštěstí ta pneu bez dezénu držela tlak, ale jeďte s tím na šotolině, po těch ostrých kamenech. Takže jsem rád, že jsme udrželi druhé místo. Jsme za to opravdu šťastní. Samozřejmě gratulace Adamovi, evidentně mu to tady svědčí a má tu spoustu prostoru na ten svůj rozevlátý styl. Jde mu to tu perfektně. My jsme ale spokojení, měli bychom i nadále vést mistrovství,“ prohlásil Kopecký.
Body za třetí
místo si odváží Filip Mareš s Radovanem Buchou, kteří
startovali po dvouleté přestávce. Jejich Toyota GR Yaris Rally2
zaostala za nejrychlejší Březíkovou Fabií v cíli o 9.1 sekundy.
„Naše ztráta v cíli na Adama je menší než deset sekund, takže můžeme být pyšní na to, že na trati jsme byli nejrychlejší. Děkuji za to i celému týmu, že jsme to nevzdali a bojovali až do posledního metru. Ta penalizace byla moje chyba, takže se můžu zlobit maximálně sám na sebe. Navíc jsem hned na první zkoušce po servisu, kde byla největší šance něco najet a šli jsme do toho, tak mi to zdechlo ve vracáku. Nevím úplně proč, ale nechali jsme tam čtyři pět vteřin. Mrzí mě to, ten kontakt bez toho mohl být bližší. Na druhou stranu, kluci jeli fantasticky, od začátku do konce to bylo peklo a patří jim dík za hezký souboj. Pozitivní je, že jsme tu měli i na vítězství a můžeme odjet se vztyčenou hlavou,“ zhodnotil Mareš.
-nov-
Zdroj: Web Agrotec Petronas Rally