„Hned na začátku musíme vysvětlit, že toto je druhá část výstavy. První část se odehrála již začátkem května, kdy byli umělci z hustopečského výtvarného spolku Alfons pozváni, aby vystavovali v rakouském zámku Schönbrunn, což taková základna rakouského svazu. Oni sice již několikrát vystavovali na několika výjimečných místech ve Vídni, ale vystavovat v prostorách Profesního svazu je opravdu otázka velké prestiže a osobně to považuji za vrchol jejich výstavní činnosti a moc jim k tomu gratuluji. A to, že se ještě podařilo pozvat rakouské výtvarníky k nám, to je taková třešnička na dortu a velmi si toho považujeme,“ neskrývala hrdost vedoucí muzea Soňa Nezhodová a s radostí provázela rakouské umělce po všech expozicích, které sklízely velký obdiv.
Výjimečná spolupráce je jedním z řady svědectví o kvalitách hustopečského spolku výtvarníků Alfons, kteří své kolegy z Rakouska samozřejmě přišli podpořit na slavnostní vernisáž. „Do Hustopečí jsme přijeli s prezentací současných výtvarných děl ze tří oborů. Malířství, grafika a sochařství. Tématem výstavy je Bez mostů žádné spojení a protože každý umělec se vyjadřuje jedinečným způsobem, můžete tu vidět díla realistická i abstraktní,“ představila prezidentka svazu Berthild Zierl.
Prostory galerie jsou plné obrazů i skulptur sedmnácti autorů. Sestavila je sochařka Ulrike Chladek, která sama v Hustopečích svá díla již vystavovala a zdejší prostory si zamilovala. „Před rokem jsem tu měla svou vlastní výstavu a opravdu je mi tu velmi příjemně. To prostředí, lidé, ta energie. Vyprávěla jsem o tomto místě svým přátelům a dohodli jsme se na tom, že do Hustopečí přijedeme společně. Podobně vyjíždíme i do dalších zemí,“ dodává potěšená umělkyně.
Profesní svaz výtvarných umělců Rakouska. je největším a nejstarším zastupitelským orgánem výtvarných umělců v Rakousku s více než 1200 členy. Ti svá díla vystavují právě v překrásných prostorách zámku Schonbrünn, kam si přizvali i hustopečské výtvarníky. „Současná situace v rakouském umění je podobná jako u nás, nebo možná i o něco horší, protože v současnosti prakticky neexistuje možnost věnovat se výtvarnému umění na plný úvazek, jako profesionál. Takto se dokáže prosadit opravdu jen hrstka těch nejlepších a nejhouževnatějších. A takové spolky jsou vlastně pro umělce, kteří mají něco za sebou, dosahují určitých kvalit, jsou mistry svého oboru, ale neživí se tím a potřebují i nějaké zastání právní, pracovní a podobně,“ nastínila problematiku vedoucí muzea. -nov-